Ο Mark William Calaway (24 Μαρτίου 1965), περισσότερο γνωστός με το ring name του, The Undertaker (κάποιες φορές απλώς Taker) είναι ένας Αμερικανός αποσυρμένος επαγγελματίας παλαιστής που έγινε γνωστός για τη τριαντάχρονη πορεία του στο WWE. Ο Calaway ξεκίνησε τη καριέρα του ως παλαιστής στο World Class Championship Wrestling (WCCW) το 1984. Συμμετείχε στο World Championship Wrestling (WCW) το 1989 με το ψευδώνυμο "Mean" Mark Callous. Όταν το WCW δεν ανανέωσε το συμβόλαιο του το 1990, ο Calaway υπέγραψε με το World Wrestling Federation. Αφού έκανε ντεμπούτο ως ο Kane the Undertaker, το ψευδώνυμο απλοποιήθηκε στο The Undertaker.

Ο Undertaker έχει δύο αντίθετους χαρακτήρες: ο πρώτος είναι η απέθαντη, μυστηριώδης φιγούρα ο οποίος αποτελείται από πολλές διαφορετικές εκδοχές, ξεκινώντας από τον νεκροθάφτη της Δύσης το Νοέμβριο του 1990, τελειώνοντας στον αρχηγό του Ministry of Darkness το Σεπτέμβριο του 1999 προτού επιστρέψει στο πρώτο του χαρακτήρα το Μάρτιο του 2004 ως ένα υβρίδιο όλων των προηγούμενων του χαρακτήρων. Το δεύτερο του gimmick είναι ο American Bad Ass, ένας μοτοσικλετιστής, το οποίο διήρκεσε από το Μάιο του 2000 μέχρι το Νοέμβριο του 2003. Λόγω των gimmick του, ο Undertaker έχει διάφορους αγώνες ειδικότητας που σχετίζονται με αυτόν: τον αγώνα Casket, τον αγώνα Buried Alive, τον αγώνα Hell in a Cell και τον αγώνα Last Ride. Ένα σημαντικό μέρος του χαρακτήρα είναι ο «ετεροθαλής αδελφός» του, Kane, ο οποίος πρωτοεμφανίστηκε τον Οκτώβριο του 1997. Με το Kane είχε ανταγωνιστική και ομαδική πορεία, με την ομάδα Brothers of Destruction.

Ο Undertaker είχε ένα αήττητο σερί στη WrestleMania (21-0) προτού χάσει από το Brock Lesnar στη WrestleMania 30. Το ρεκόρ του στη WrestleMania είναι 25 νίκες και 2 ήττες. Μεταξύ άλλων διακρίσεων ο Calaway έχει γίνει οκτώ φορές World Champion, έχοντας κερδίσει το WWE Championship τέσσερις φορές, το World Heavyweight Championship του WWE τρεις φορές, καθώς επίσης και το USWA Unified World Heavyweight Championship μια φορά υπό το χαρακτήρα του Master of Pain. Εκτός από αυτό, ο Undertaker είναι επτά φορές World Tag Team Champion, από τις οποίες οι έξι είναι με το WWE World Tag Team Championship και η μια με το WCW Tag Team Championship. Ο Undertaker ήταν ο νικητής του Royal Rumble του 2007, όντας ο πρώτος παλαιστής που κατάφερε να εισέλθει τελευταίος στον αγώνα και να νικήσει.

Πρωταθλήματα και κατορθώματα[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

  • Wrestling Observer Newsletter
    • 5 Star Match (1997) vs. Shawn Michaels in a Hell in a Cell at Badd Blood.
    • Best Gimmick (1990–1994)
    • Best Heel (1991)
    • Feud of the Year (2007) vs. Batista
    • Match of the Year (2009) vs. Shawn Michaels at WrestleMania XXV
    • Match of the Year (2010) vs. Shawn Michaels at WrestleMania XXVI
    • Most Overrated (2001)
    • Readers' Least Favorite Wrestler (2001)
    • Worst Feud of the Year (1993) vs. Giant González
    • Worst Worked Match of the Year (2001) with Kane vs. KroniK at Unforgiven
    • Wrestling Observer Newsletter Hall of Fame (Class of 2004)